Kupując urządzenia grzewcze takie jak pompa ciepła, kocioł gazowy czy węglowy możemy liczyć na gwarancję od producenta. To na jakich warunkach możemy z niej skorzystać określone jest w umowie dołączonej do produktu.
Zakup urządzenia grzewczego zawsze musi odbyć się u autoryzowanego instalatora, aby możliwe było uzyskanie gwarancji na sprzęt. Jeżeli zostanie on zainstalowany przez inną firmę, można utracić gwarancję. W związku z tym, nigdy to się nie opłaca. Lepiej skorzystać z usług producenta.
To, na jaki czas zostanie udzielona gwarancji na zakupiony sprzęt w dużej mierze zależy od producenta, a także typu sprzętu, jaki nabywamy. Standardowo są to dwa lata. Każdy producent może jednak ten czas wydłużyć. Niektóre firmy oferują nawet 10 lat gwarancji na urządzenia grzewcze.
Ponadto, częstą praktyką jest dawanie klientom możliwości wykupienia dodatkowego okresu gwarancyjnego. Wydłuża ona okres bezpiecznego i komfortowego korzystania z produktów. Ponadto, producent zobowiązuje się w tym czasie do diagnostyki urządzenia, usuwania usterek i wymianę określonych części zamiennych koniecznych do przywrócenia funkcjonalnego stanu urządzenia.
Pomoc profesjonalisty
Niezwykle ważne jest, aby instalacja, a także pierwsze uruchomienie urządzenia odbyło się z pomocą profesjonalisty. Właśnie w tym momencie przeprowadzana jest kontrola całej instalacji, regulacja konfiguracji, a także sprawdzanie wydajności systemu. Profesjonalista będzie w stanie przeszkolić użytkownika w zakresie sterowania urządzeniem. Pomimo tego, że większość urządzeń grzewczych działa obecnie bezobsługowo, to jednak co nie co trzeba wiedzieć o zakresie działania, aby w przypadku awarii wiedzieć, jak postępować.
Warto skorzystać z pomocy specjalistów w ramach okresu gwarancyjnego. Usługi świadczone są za darmo. W razie jakichkolwiek problemów można skorzystać z pomocy serwisantów, którzy ustawią sprzęt w taki sposób, aby zapewniał komfortowe grzanie w domu.
Informacje, które tutaj wyczytałem są wartościowe.